Миролюбненська територіальна громада
Хмельницька область, Хмельницький район

Усе про нарахування та сплату земельного податку

Дата: 29.05.2024 14:32
Кількість переглядів: 135

Фото без опису

 

Підставою для нарахування земельного податку є: а) дані державного земельного кадастру; б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю); г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї); ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв); д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї); е) дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Ставки податку встановлюються за рішенням місцевих органів влади, з інформацією щодо ставок податків, встановлених кожним органом місцевого самоврядування в Україні, можна ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv/hmelnitska-oblast.

Базою оподаткування платою за землю є: нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексаці; площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.

Пільги: від сплати земельного податку звільняються: особи з інвалідністю першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Щороку до 1 липня  платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та земельного податку надсилаються (вручаються) за місцем  податкової адреси податкове повідомлення - рішення про сплату суми податку.

Обов’язок щодо сплати податку на майно виникає у фізичних осіб протягом 60 календарних днів з моменту вручення (отримання) повідомлення. 

Фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на майно, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС, а також через мобільний застосунок «Моя податкова».

Однією з поширених причин не отримання податкових повідомлень-рішень з податку на майно є невідповідність податкової адреси фізичної особи її фактичному місцю проживання. Фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну місця реєстрації протягом місяця з дня виникнення таких змін, шляхом подання відповідної заяви за встановленою формою (5ДР). Крім того, фізична особа – платник податків може подати до Державного реєстру відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків в електронному вигляді засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – «Електронний кабінет»), а також за допомогою безкоштовного мобільного застосунку «Моя податкова».

Після отримання податкового повідомлення-рішення на сплату земельного податку, платник має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних за письмовою заявою. 

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів контролюючим органом проводиться перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення-рішення, а попереднє повідомлення – рішення вважається скасованим.

Якщо у власності фізичної особи перебувають об’єкти нерухомості, що підлягають оподаткуванню, а податкове повідомлення-рішення не отримано, необхідно звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем реєстрації) з письмовою заявою та правовстановлюючими  документами для нарахування та сплати податку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь