Миролюбненська територіальна громада
Хмельницька область, Хмельницький район

Ви втратили документи на нерухомість під час воєнних дій? Вихід є. Алгоритм Ваших дій від юристів Старокостянтинівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Дата: 22.02.2024 14:59
Кількість переглядів: 94

Фото без опису

 

В умовах війни легко втратити важливі документи, зокрема  документи на квартиру або будинок. Дане питання особливо гостро постало перед жителями окупованих територій та місцевості де ведуться бойові дії або звільнених територій на яких зафіксовано пошкоджене або зруйноване майно.

Державою започатковано програму е-Відновлення, завдяки якій громадянам компенсуються втрати. Але виникли певні проблеми у зв’язку із втратою документів. Тому юристи підготували юридичні поради як діяти власникам житла для відновлення документів.

Зауважимо, втрата документа, його пошкодження чи зіпсування - явище не з приємних, однак не безвихідне.
         За загальним правилом, лише суб'єкт, що видавав документ, може видати його дублікат.

Для того, щоб його отримати необхідно подати письмову заяву до відповідного органу особисто або через представника за дорученням. 

Тобто, якщо втрачено оригінал документа, що встановлював право власності на будинок, квартиру чи іншу нерухомість, і якщо існує така можливість, варто в першу чергу звернутися до нотаріуса, який посвідчував такий документ, або до органу місцевого самоврядування, який такий документ видавав, із заявою про видачу його дубліката.

Порядок відновлення  втраченого  документу, що підтверджує право власності  на нерухомість, виданого до  1 січня 2013 року.

У випадку втрати, пошкодження або знищення свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого органом місцевого самоврядування або місцевою адміністрацією, державного акту на право власності на земельну ділянку, за видачею свідоцтва на заміну втраченого, пошкодженого чи зіпсованого документа, необхідно звертатись до державного реєстратора в Центрі надання адміністративних послуг за місцем знаходження майна, або ж до нотаріуса, який посвідчував договір дарування, договір купівлі-продажу або ж інший договір про відчуження майна, видавав свідоцтво про право на спадщину.

Порядок відновлення втраченого документу що підтверджує право власності  на нерухомість, виданого  після 1 січня 2013 року.

У разі втрати, пошкодження або знищення документа, виданого після 1 січня 2013 року, дані про державну реєстрацію відповідних прав містяться у Державному реєстрі. Тож, якщо власник нерухомого майна з якоїсь причини не має документів про право власності, у такому випадку це право підтверджується на підставі інформації з Державного реєстру, яка отримується шляхом безпосереднього доступу до нього, без витребування відповідних дублікатів документів.
         Зауважимо!!!

Довідка з державного реєстру є достатнім підтвердженням  права  власності на нерухомість . Її можна отримати онлайн.

Для перевірки права на житло чи земельну ділянку, власників і співвласників, наявності вашого майна в реєстрах та можливої подальшої оцінки та відшкодування пошкодженого чи знищеного майна через російську агресію на порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України можна скористатися послугою отримання електронної довідки.
       Для цього необхідно:
 1. Зайти на сайт Он-лайн будинок юстиції (https://online.minjust.gov.ua), підрозділ Інформація з Державного реєстру речових прав.
 2. Натиснути в правому верхньому куті на Вхід та авторизуватись за допо-
 могою електронного цифрового підпису.
 3. Здійснити пошук за 3 критеріями (адресою, реєстраційним номером об’єкту нерухомості, кадастровим номером земельної ділянки).
 4. Сплатити адміністративний збір .
 5. Завантажити сформовану інформаційну довідку.
        Отримати довідку з Державного реєстру можна також на порталі Дія (diia.gov.ua), авторизувавшись та вибравши послугу Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Порядок відновлення документа, що підтверджує право  власності  на нерухомість, у судовому порядку.

У разі відсутності можливості отримати дублікат втрачених чи пошкоджених документів (наприклад, через перебування нотаріуса чи органу місцевого самоврядування на тимчасово окупованій території, знищення архівів на тимчасово окупованій території), передбачена можливість звернення до суду.
        Заявами, що подаються до суду, можуть бути: заяви про визнання права власності на майно, усунення перешкод у здійсненні права власності шляхом витребування правовстановлюючих документів на майно, витребування з чужого незаконного володіння, встановлення юридичного факту (володіння обʼєктом нерухомого майна на праві приватної власності).
        Якщо ж було втрачено саме рішення суду, яким підтверджувалось право власності, власник нерухомого майна може звернутися із заявою до суду першої інстанції, де розглядалась відповідна справа, за повторною видачею судового рішення.
       ВАЖЛИВО!
       На офіційному вебсайті Верховного Суду (supreme.court.gov.ua) у розділі Громадянам в підрозділі розпорядження про визначення територіальної підсудності справ міститься зведена інформація про перелік судів, територіальну підсудність яких було змінено у зв’язку з неможливістю здійснювати правосуддя під час воєнного стану.

Нагадуємо, отримати правову інформацію або роз’яснення з правових питань можна за безкоштовним номером 0800213103.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь