Що таке Державний земельний кадастр?
Державний земельний кадастр (земельний кадастр) – це єдина електронна система, що містить сукупність відомостей про земельні ділянки, які одержуються у ході проведення державної реєстрації земель, обліку їх кількості і якості, економічної оцінки та інших державних заходів та містять інформацію про правовий режим земельних ділянок.
Важливість земельного кадастру полягає в тому, що земельна ділянка стає повноцінним об’єктом нерухомого майна, лише з моменту її державної реєстрації, тобто з моменту внесення до земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, місце розташування, межі, площу та інші важливі характеристики.
Внесення відомостей до земельного кадастру та надання таких відомостей здійснюються Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальні органи.
Яку інформацію про земельну ділянку містить земельний кадастр
-
кадастровий номер – індивідуальний номер земельної ділянки, який є незмінним
-
місце розташування, у тому числі дані Державного адресного реєстру (за наявності);
-
опис меж;
-
площа;
-
міри ліній по периметру;
-
координати поворотних точок меж;
-
дані про прив’язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі;
-
дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів;
-
відомості про інші об’єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка;
-
цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель);
-
склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв;
-
відомості про обмеження у використанні земельних ділянок;
-
відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки;
-
нормативна грошова оцінка;
-
інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Як отримати відомості з Державного земельного кадастру
Відомості про земельну ділянку видаються у формі витягів з Державного земельного кадастру.
Витяг з Державного земельного кадастру – це офіційний документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до земельного кадастру. Отримання витягу з земельного кадастру регулюється Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі – Порядок);
В більшості випадках витяг отримують у двох випадках:
-
при реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та під час присвоєння кадастрового номера;
-
при вчиненні правочинів із земельною ділянкою (договір купівлі-продажу, дарування, міни, оренди тощо).
Отримати витяг з Державного земельного кадастру можна у письмовій або електронній формі. Для цього слід звернутися до державного кадастрового реєстратора, адміністратора центру надання адміністративних послуг або уповноваженої посадової особи виконавчого органу місцевого самоврядування та подати такі документи:
-
заяву (у паперовій або електронній формі) за встановленою формою згідно з додатком 42 порядку;
-
документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 Порядку);
-
документ, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).
Також, є можливість замовити витяг з Державного земельного кадастру в електронній формі на вебсторінці Публічної кадастрової карти України за посиланням: https://map.land.gov.ua/. Для цього необхідно пройти ідентифікацію за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
За надання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку у формі витягу справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2021 році – 113 грн. 50 копійок (частина друга статті 41 Закону).
Витяг з Державного земельного кадастру або вмотивована відмова в його наданні надається протягом 10 робочих днів з дати реєстрації заяви.
Старокостянтинівський місцевий центр
з надання безоплатної вторинної правової допомоги
(м. Старокостянтинів, вул. Миру, 36)
тел. (03854) 4-54-75; 068-788-80-41